پشتیبانی فروش

09199227414

آزمون حمل و نقل بین المللی کالا

آزمون حمل و نقل بین المللی کالا : راهنمای جامع آزمون ، شرایط و منابع آن

آزمون حمل و نقل بین‌المللی کالا

با خواندن تیتر آزمون حمل و نقل بین المللی کالا ممکن است ، درذهن شما این سوال ایجاد شود به طورکلی حمل ونقل بین المللی کالا چیست؟

آزمون حمل و نقل بین المللی کالا ، یک فرایند اساسی و مهم در صنعت ترابری و حمل و نقل جهانی است؛ که به منظور ارتقاء کیفیت و اطمینان از سلامت کالاهای حمل شده در سراسر جهان انجام می‌شود.

حمل و نقل بین المللی کالا ، یکی از مشاغل پردرآمد در حوزه ترابری و حمل و نقل میباشد که باعث میشود ، سالانه افراد زیادی به آن فکر کنند و علاقه پیدا کنند و به  سمت آن متمایل شوند؛ چرا که خیلی از افراد علاقه به استخدام در مراکز و ادارات دولتی با حقوق ثابت و مزایای فوق العاده دارند.

براساس آئین‌نامه تاسیس و فعالیت شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی کالا ، مصوب شورای عالی هماهنگی ترابری کشور، راه‌اندازی و اخذ مجوز چنین شرکتی در جمهوری اسلامی ایران نیازمند شرکت در آزمون حمل و نقل بین‌المللی می‌باشد.

بدیهی است که برای این فرصت شغلی جذاب افرادی باهم دیگر رقابت کنند و آزمون بدهند و امتیازات لازم را کسب کنند. آزمون تاسیس شرکت حمل و نقل بین المللی کالا ، یکی از مهم ترین و پرطرفدارترین آزمون های استخدامی برای جذب نیرو است که افراد متعددی خواهان شرکت در آن می باشند.

در این مقاله سعی داریم به شما کمک کنیم تا از شرایط عمومی واختصاصی و منابع این آزمون مهم و آینده ساز اطلاع یابید.

شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان آزمون حمل و نقل بین المللی کالا :

شرایط عمومی داوطلبان:

متقاضیان شرکت در آزمون، به اساس آئین‌نامه تاسیس و فعالیت شرکت های حمل و نقل بین‌المللی کالا باید واجد شرایط ذیل باشند:

  1. تابعیت جمهوری اسلامی ایران
  2. تدین به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان رسمی کشور ایران
  3. نداشتن هرگونه سوء پیشینه کیفری ای که موجب محرومیت از حقوق اجتماعی شده باشد
  4. عدم اعتیاد به مواد مخدر
  5. داشتن حداقل 25 سال سن
  6. داشتن کارت پایان خدمت یا کارت معافیت
  7. داشتن حداقل مدرک دیپلم متوسطه

نکته: پذیرفته شدگان در آزمون حمل و نقل بین المللی کالا دوره قبل نمیتوانند مجددا در آزمون شرکت کنند.

شرایط اختصاصی داوطلبان:

داشتن سابقه کار مفید اجرایی ، در زمینه حمل و نقل بین المللی که میزان این سابقه کار، وابسته به مدرک تحصیلی اشخاص متقاضی خواهد بود که بدین شرح میباشد:

_افراد دارای مدرک دیپلم: 8 سال

_افراد دارای مدرک کاردانی: 6 سال

_افراد دارای مدرک کارشانسی: 4 سال

_افراد دارای مدرک کارشناسی ارشد: 3 سال

_افراد دارای مدرک دکتری: 2 سال

تبصره: در صورتی که مدرک تحصیلی فرد ، در زمینه حمل و نقل باشد ، دو سال از سابقه کار هر رده مدرک تحصیلی کسر خواهد شد.

شیوه های احراز سابقه کار مفید اجرایی بدین شرح میباشد:

ارائه ی تائیدیه از سمت وزارتخانه یا سازمان که احراز شود شخص متقاضی سابقه کار مفید اجرایی در زمینه  حمل و نقل بین المللی دارد؛ با ارائه اسناد و مدارک مربوطه از قبیل بازخریدی، بازنشستگی یا مستعفی شدن این مورد احراز میشود.

روزنامه رسمی کشور مبنی بر عضویت فرد متقاضی در هیئت مدیره شرکت یا شرکت های حمل و نقل بین المللی جاده ای کالا و یا اشتغال در سمت مدیریت عاملی.

تاییدیه سازمان تامین اجتماعی مبنی بر اینکه متقاضی در شرکت یا شرکت های حمل و نقل بین المللی جاده ای کالا به لحاظ اشتغال در حمل و نقل بین المللی کالا، حق بیمه پرداخت نموده است.

تبصره: متقاضیان مشمول بند 3 می بایست اشتغال عملی آن ها درمورد  کار اجرایی مفید در زمینه حمل و نقل بین المللی مورد تایید انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل بین المللی مربوطه قرار گیرد.

آزمون حمل و نقل بین المللی کالا
نکاتی که باید متقاضیان به آن تواجه لازم را داشته باشند:
  • مدارک تحصیلی متقاضیان باید متناسب با سطح مقطع تحصیلی اعم از دیپلم ، کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری مورد تائید  وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری و وزارت آموزش و پرورش باشد. 
  • ملاک عمل برای محاسبه سوابق کاری ، آخرین روز ثبت‌نام در آزمون است.
  • سوابق کاری مفید اجرایی از شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی کالا که پروانه فعالیت از وزارت راه و شهرسازی دارند مورد تائید است.

شرکت چاپ و نشر بازرگانی ، که به صورت تخصصی در حوزه اقتصاد و تجارت فعالیت های تخصصی ، گسترده و ویژه ای در این زمینه داشته است و بیش از دو دهۀ متمادی است که در این مسئله فعالیت دارد فلذا پیشنهادات ویژه و کاربردی ای برای شما در زمینه منابع آزمون حمل و نقل بین المللی کالا دارد که به شرح ذیل میباشد که مطالعه آنها بدون شک در قبولی متقضیان در آزمون موثر است:

/5
190,000
تومان
/5
57,000
تومان
/5
278,000
تومان
/5
98,000
تومان
ناموجود
آنچه در این مطلب میخوانید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *